PŘÍBĚH - O TOM TO JE


PŘÍBĚH - O TOM TO JE

February 4, 2015

Příběh - o tom to je

Asi tři měsíce před vstupem do preprodukční fáze, před rozhodnutím, že začnu brát výrobu SUBSEQUENTED vážně, jsem nepřemýšlel o ničem jiném, než o příběhu. Myšlenky postupně přicházely a stejně tak rychle mizely pryč. Promýšlel jsem zápletku jako takovou, různé logické hádanky a způsoby jejich řešení, dokonce jsem si v hlavě přehrával i dialogy mezi jednotlivými charaktery. Představoval jsem si také vzhled jednotlivých postav, nebo level design úrovní. Říkal jsem si, jaké konkrétní prvky chci do příběhu začlenit. Skákal jsem od jednoho k druhému, jak mě to zrovna napadlo.

Vždy, když jsem vymyslel nějakou hádanku, nějaký úkol ke splnění, nebo nějaký rozhovor, musel jsem se potom sám sebe ptát na několik různých otázek. Některé otázky se postupem času začaly opakovat stále častěji a častěji. Z jakého důvodu se to bude dít? Jakou má Lensen motivaci, aby udělala to, co udělala? Jak to souvisí s příběhem a co si z toho odnese hráč? A nejčastější otázka: „PROČ??“.

Musel jsem začít přemýšlet obecněji. Každou myšlenku jsem si poznamenával na papír (překvapivě). Dobře, máme tu hrdinku Lensen pracující ve výzkumném středisku. Když už zmiňuji výzkumné středisko, co bude všechno jeho předmětem výzkumu? Jaký bude mít název a kdo ho bude vlastnit? Kde bude? Co se bude dít mimo středisko? Proč Lensen pracuje právě tam? Při vymyšlení jedné konkrétní situace mi v souvislosti s tím vyvstaly vždy minimálně tři další otázky. Musel jsem začít přemýšlet ještě obecněji. V první řadě je třeba určit si žánr, v čemž jsem měl jasno hned od začátku. Následně jsem si rozepsal všechny prvky, které bych chtěl začlenit do tohoto žánru/příběhu, nebo které se mi v ostatních hrách a filmech líbily (např. běžící zombie, mluvící dveře, meteorit mířící na Zemi). Dále jsem si rozepsal jednotlivé linie a části příběhu a ke každé linii si vytvořil OTÁZKY A ODPOVĚDI.

OTÁZKY A ODPOVĚDI

Zase ty otázky. Začal jsem se ptát na všechno, co se v příběhu děje. Proč se tak děje? Jaký motiv žene Lensen kupředu? Má i jiné možnosti, jak dané situace řešit? Dává smysl to, co dělá? Kdybych se do té které situace dostal já, jak bych reagoval? Otázky přicházely jedna za druhou a já nechtěl nechat žádnou otázku nezodpovězenou, všechno musí být obhájeno a příběh nesmí mít žádnou díru. Když jsem měl všechny odpovědi, prošel jsem celý příběh několikrát znovu (upravil ho, proškrtal, vylepšil) a začal jsem se opět ptát. Tentokrát jsem se ale snažil položit dobře mířené otázky, které by celý příběh rozstřelily vejpůl (bohužel mě napadá hned několik příkladů z počítačových her a z filmů, kde vás dobře mířená otázka napadne během prvních 15 minut hraní/sledování a celý příběh zboří).

Znovu opakuji - příběh nesmí mít žádnou díru, žádnou nedomyšlenou trhlinu, která to může celé zbořit (a SUBSEQUENTED žádnou trhlinu nemá)!

OTÁZKY A ODPOVĚDI ohledně SUBSEQUENTED mám již promyšlené a to opravdu do posledního detailu.

Další věcí k řešení je, jak toto všechno sdělit hráči. Jakými způsoby lze (budu) vyprávět příběh? Vše se brzy dozvíte.

Jakub
 

PS: běžící zombie, mluvící dveře, ani meteorit mířící na Zemi v SUBSEQUENTED nenajdete:-)


BACK